І ТУР – ФАХ
Духові інструменти
Абітурієнт повинен виконати:
а) гами до 4 знаків, їх тризвуки, Д7, та зм.У117 в помірному темпі, різними штрихами;
б) два етюди різнопланового характеру (у повільному та швидкому темпах);
в) два різнохарактерні твіри малої форми (кантиленну та технічну) або один твір крупної форми і п»єсу.
Ударні інструменти
Абітурієнт повинен виконати:
Ксилофон:
а) гами до 3 знаків, арпеджіо;
б) два твори;
в) один технічний етюд.
Малий барабан:
а) тремоло, поодинокі удари, двійки, трійки;
б) 2 технічних етюди.
ІІ ТУР – СОЛЬФЕДЖІО ТА МУЗИЧНА ГРАМОТА
Вимоги з сольфеджіо
І. Написати одноголосний диктант в мажорній або мінорній тональності (до 4-х знаків) в формі періоду (8 тактів) за 30 хвилин, з нескладним ритмом (прості види синкоп, ноти з крапкою) та ладо-інтонаційними труднощами (нескладні стрибки вгору та вниз, три види мінору) в розмірах 2/4, 3/4 або 4/4. Диктант програється 12 разів.
ІІ. Проспівати:
- гаму – мажорну (двох видів) або мінорну (трьох видів) в тональностях до 4-хзнаків; ступені в тональності (з розв’язанням нестійких);
- в тональності: інтервали вгору та вниз з розв’язанням (чисті, малі та великі, тритони та характерні);
- акорди з розв’язанням (тризвуки головних ступенів та їх обернення, D7 та його обернення з розв’язанням, ЗмVІІ7, МЗмVІІ7).
- від звуку: вгору та вниз – чисті, великі, малі інтервали, тритони та характерні інтервали з розв’язанням;
- акорди: мажорний та мінорний тризвуки та їх обернення, D7 та його
обернення, ЗмVІІ7, МЗмVІІ7 з розв’язанням.
ІІІ. Визначити на слух:
- мажор (двох видів) і мінор (трьох видів), окремі тетрахорди і ступені;
- інтервали та акорди від звуку (у відповідності до ІІ.4, 5);
- інтервали та акорди в тональності – окремо та у послідовності (див. ІІ.2, 3).
ІV. Проспівати з листа: незнайому мелодію з диригуванням у розмірах:
2/4, 3/4 та 4/4. Інтонаційні та ритмічні труднощі – згідно з п. І.
Вимоги з музичної грамоти
Абітурієнт повинен виявити знання:
- Фортепіанної клавіатури, знання назви октав, тривалостей, пауз, нот в
скрипковому та басовому ключах.
- Основних видів метру (в т.ч. прості та складні) та розміру.
- Мажорних та мінорних ладів (мажор – натуральний та гармонічний, мінор – натуральний, гармонічний та мелодичний до 4-х знаків), квінтового кола тональностей, однойменних та паралельних тональностей.
- Інтервалів на ступенях натурального мажору та мінору (чистих, малих, великих, діатонічних тритонів) та збільшених і зменшених – в гармонічних ладах (зб.2 та зм.7) з розв’язанням;
– інтервалів, побудованих від звука вгору та вниз, з розв’язанням.
- Акордів:
– в тональності – головних тризвуків та їх обернень, Д7 з оберненнями, увідних септакордів з розв’язанням;
– від звуку – мажорних та мінорних тризвуків та їх обернень, Д7 з оберненнями, увідних септакордів з розв’язанням.
Теоретичний матеріал
- Нотне письмо. Назва октав.
- Метр. Ритм. Розмір.
- Прості розміри. Складні розміри.
- Ритмічні групи: синкопа, пунктирний ритм.
- Лад. Мажорний лад. Види мажору.
- Мінорний лад. Види мінору.
- Інтервали. Прості інтервали. Обернення, розв’язання інтервалів.
- Квінтове коло мажорних та мінорних тональностей. Паралельні та однойменні тональності.
- Інтервали на ступенях мажору та мінору.
- Тритони (4).
- Характерні інтервали (зб.2 та зм.7).
- Акорди. Види акордів. Мажорний та мінорний тризвуки.
- Обернення тризвуків. Головні тризвуки ладу з оберненнями.
- Септакорди. Види септакордів.
- D7 з оберненнями.
- VІІ7 (МЗм7, Зм7).
- Транспозиція.
- Динаміка і темпи.
ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО БІЛЕТА
1.В мі мінорі проспівати: а) натуральну гаму вгору та вниз;
б) інтервали в.3/ІІІ; ч.4/ІІ; ч.5/І;
в) послідовність акордів: t-S6-D35 – t 6.
2.Від звуку „ре” проспівати вгору м.3, ч.4, В35, D2 з розв’язанням.
3.Проспівати з листа: № 32 (Г.Фридкин. «Чтение с листа на уроках сольфеджио»).
4.Слуховий аналіз.
5.Назвати тональності з трьома ключовими знаками.