І ТУР – ФАХ
Клас бандури
Абітурієнт повинен виконати:
а) один поліфонічний твір;
б) один твір крупної форми;
в) один інструментальний і один вокальний твори різні за характером.
Екзаменаційна комісія має право на проведення додаткового розділу іспиту – виконання гам, арпеджіо, етюдів, читання з листа.
Клас балалайки
Абітурієнт повинен виконати:
а) один твір крупної форми;
б) один твір кантиленного характеру або обробка народної пісні;
в) оригінальний або віртуозний твір.
Екзаменаційна комісія має право на проведення додаткового розділу іспиту – виконання гам, арпеджіо, етюдів, читання з листа.
Клас домри
Абітурієнт повинен виконати:
а) твір крупної форми;
б) два різнохарактерні твори (один – кантиленного характеру, другий – оригінальний або віртуозний) .
Екзаменаційна комісія має право на проведення додаткового розділу іспиту – виконання гам, арпеджіо, етюдів, читання з листа.
Клас гітари
Абітурієнт повинен виконати:
а) поліфонічний твір;
б) твір крупної форми;
в) два твори різних за характером.
Екзаменаційна комісія має право на проведення додаткового розділу іспиту – виконання гам, арпеджіо, етюдів, читання з листа.
Клас баяна, акордеона
Абітурієнт повинен виконати:
а) один поліфонічний твір;
б) один твір крупної форми;
в) один твір кантиленного характеру;
г) один твір з елементами віртуозності, побудований на народному мелосі, чи оригінальний.
Екзаменаційна комісія має право на проведення додаткового розділу іспиту – виконання гам, арпеджіо, етюдів, читання з листа.
ІІ ТУР – СОЛЬФЕДЖІО ТА МУЗИЧНА ГРАМОТА
Вимоги з сольфеджіо
І. Написати одноголосний диктант в мажорній або мінорній тональності (до 4-х знаків) в формі періоду (8 тактів) за 30 хвилин, з нескладним ритмом (прості види синкоп, ноти з крапкою) та ладо-інтонаційними труднощами (нескладні стрибки вгору та вниз, три види мінору) в розмірах 2/4, 3/4 або 4/4. Диктант програється 12 разів.
ІІ. Проспівати:
- гаму – мажорну (двох видів) або мінорну (трьох видів) в тональностях до 4-хзнаків; ступені в тональності (з розв’язанням нестійких);
- в тональності: інтервали вгору та вниз з розв’язанням (чисті, малі та великі, тритони та характерні);
- акорди з розв’язанням (тризвуки головних ступенів та їх обернення, D7 та його обернення з розв’язанням, ЗмVІІ7, МЗмVІІ7);
- від звуку: вгору та вниз – чисті, великі, малі інтервали, тритони та характерні інтервали з розв’язанням;
- акорди: мажорний та мінорний тризвуки та їх обернення, D7 та його
обернення, ЗмVІІ7, МЗмVІІ7 з розв’язанням.
ІІІ. Визначити на слух:
- мажор (двох видів) і мінор (трьох видів), окремі тетрахорди і ступені;
- інтервали та акорди від звуку (у відповідності до ІІ.4, 5);
- інтервали та акорди в тональності – окремо та у послідовності (див. ІІ.2, 3).
ІV. Проспівати з листа: незнайому мелодію з диригуванням у розмірах:
2/4, 3/4 та 4/4. Інтонаційні та ритмічні труднощі – згідно з п. І.
Вимоги з музичної грамоти
Абітурієнт повинен виявити знання :
- Фортепіанної клавіатури, знання назви октав, тривалостей, пауз, нот в
скрипковому та басовому ключах.
- Основних видів метру (в т.ч. прості та складні) та розміру.
- Мажорних та мінорних ладів (мажор – натуральний та гармонічний, мінор – натуральний, гармонічний та мелодичний до 4-х знаків), квінтового кола тональностей, однойменних та паралельних тональностей.
- Інтервалів на ступенях натурального мажору та мінору (чистих, малих, великих, діатонічних тритонів) та збільшених і зменшених – в гармонічних ладах (зб.2 та зм.7) з розв’язанням.
інтервалів, побудованих від звука вгору та вниз, з розв’язанням.
- Акордів:
– в тональності – головних тризвуків та їх обернень, Д7 з оберненнями, увідних септакордів з розв’язанням;
– від звуку – мажорних та мінорних тризвуків та їх обернень, Д7 з оберненнями, увідних септакордів з розв’язанням.
Теоретичний матеріал
- Нотне письмо. Назва октав.
- Метр. Ритм. Розмір.
- Прості розміри. Складні розміри.
- Ритмічні групи: синкопа, пунктирний ритм.
- Лад. Мажорний лад. Види мажору.
- Мінорний лад. Види мінору.
- Інтервали. Прості інтервали. Обернення, розв’язання інтервалів.
- Квінтове коло мажорних та мінорних тональностей. Паралельні та однойменні тональності.
- Інтервали на ступенях мажору та мінору.
- Тритони (4).
- Характерні інтервали (зб.2 та зм.7).
- Акорди. Види акордів. Мажорний та мінорний тризвуки.
- Обернення тризвуків. Головні тризвуки ладу з оберненнями.
- Септакорди. Види септакордів.
- D7 з оберненнями.
- VІІ7 (МЗм7, Зм7).
- Транспозиція.
- Динаміка і темпи.
ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО БІЛЕТА
1.В мі мінорі проспівати: а) натуральну гаму вгору та вниз;
б) інтервали в.3/ІІІ; ч.4/ІІ; ч.5/І;
в) послідовність акордів: t-S6-D35 – t 6.
2.Від звуку „ре” проспівати вгору м.3, ч.4, В35, D2 з розв’язанням.
3.Проспівати з листа: № 32 (Г.Фридкин. «Чтение с листа на уроках сольфеджио»).
4.Слуховий аналіз.
5.Назвати тональності з трьома ключовими знаками.